مدارس قم شنبه تعطیل شد/ تصمیمگیری درباره مدارسی که حوزه رأیگیری هستند با مناطق است
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۸۶۳۷
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به تعطیلی مدارس قم در روز شنبه و ادامه تعطیلی در صورت نیاز درباره وضعیت تعطیلی مدارس در فردای روز انتخابات توضیحاتی داد. ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره تهمیدات ویژه برای ویروس کرونا در مدارس اظهار کرد: در تعامل پیوسته با وزارت بهداشت هستیم و با آقای دکتر نمکی هم صحبت داشتم تا از پروتکل های وزارت بهداشت تبعیت کنیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: اگر لازم باشد محدودیت یا تعطیلی مدارس را داشته باشیم آن را حتما میپذیریم حتی اگر نیاز باشد تجهیزات خاص ضدعفونی برای پیشگیری از شیوع این بیماری در مدارس نصب میشود.
ادامه تعطیلی مدارس قم در صورت نیاز
وزیر آموزش وپرورش با اشاره به تعطیلی مدارس قم در روز شنبه مطرح کرد: وزارت بهداشت متناسب با تشخیص و نیاز موضوع تعطیلی مدارس را اعلام میکند. تعطیلی مدارس قم تا 16 اسفند صحت ندارد اما اگر برای بعد از روز شنبه نیاز به تعطیلی باشد مجدد اعلام خواهیم کرد.
مدارس شنبه سوم اسفند تعطیل است؟
حاجی میرزایی درباره تعطیلی مدارس در فردای روز انتخابات یعنی شنبه سوم اسفند نیز اظهار کرد: روز شنبه در بسیاری از مدارسی که حوزه انتخابیه هستند به دلیل ادامه شمارش آراء عملاً امکان دایر بودن وجود ندارد. این موضوع تنها درباره مدارسی است که شمارش آرای آنها طول بکشد و در مورد تمام شعب رأیگیری نیست و تشخیص آن بر عهده مناطق است.
وی درباره دایر بودن مدارس در روزهای پایان سال تحصیلی گفت: مدارس که دایر است و معلمان هم حضور دارند و امسال هم به دلیل تعطیلات ناخواسته اگر تعطیلی زودتر از موعد باشد از برنامه درسی عقب میمانیم بنابراین تا آخرین روز کاری رسمی مدرس دایر است.
معلمان هم مشمول افزایش 50 درصدی قانون خدمات کشوری میشوند؟
وزیر آموزش وپرورش درباره تاثیر افزایش 50 درصدی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در دریافتی کارکنان آموزش و پرورش اظهار کرد: این تصمیم دیروز ابلاغ شده و در اجرا قطعا با مصائبی مواجه است که باید آن را رفع کنیم. کارکنان اداری ما قطعا مشمول آن هستند و درباره معلمان در حال بررسی هستیم همانطور که درباره اجرای رتبه بندی هم چند ماه برای رفع اشکال طول کشید.
وی در ادامه گفت: آموزش وپرورش به عنوان مجموعهای که نیمی از دانش آموزانش دختر هستند و بیش از 69 درصد معلمان را خانمها تشکیل میدهند، ماموریت مشترکی با دفتر امور زنان داریم یکی از موضوعات کودکان بازمانده از تحصیل است که دسترسیها تامین شده است، 20 هزار مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز دارد و هرجا دانش آموزانی داشتیم نظام آموزشی چتر خود را گسترده کرده است.
حاجی میرزایی بیان کرد: در نظر داریم با شناسایی افرادی که از تحصیل بازماندهاند کمک کنیم تا 140 هزار نفر بازمانده از تحصیل تحت آموزش قرار بگیرند.
انتهای پیام/
R1014132/P/S2,22/CT12منبع: تسنیم
کلیدواژه: تعطیلی مدارس قم آموزش وپرورش وزیر آموزش روز شنبه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
روزنامه جوان نوشت: دین برای زمان اهمیت ویژه قائل است. اسلام به برخی زمانها نگاه ارزشی دارد . عناوینی، چون «شب قدر، روز مبعث، عید غدیر، روز عاشورا، عید فطر، شب جمعه و روز جمعه» نشان از نگاه خاص اسلام به برخی از زمانها و جانمایی خاص آن در زندگی انسان مسلمان دارد. اساساً اسلام یکی از عناصر تنظیمگر در سبک زندگی اسلامی را زمان میداند. توجه به ساعات خاص، روزهای هفته، روزهای خاص در ماه، روزهای خاص در سال همه گویای نوع نگرش اسلام به مقوله زمان است. تجربه نشان میدهد هنگامی که دو روز تعطیل است، به طور طبیعی روز دوم به عنوان روز اصلی تعطیل قلمداد میشود. چه اینکه امروزه در تهران روزهای پنجشنبه تعطیل است و مردم از آن بهعنوان روز کارهای عقبمانده استفاده میکنند و جمعه را تعطیل بهمعنای استراحت و تفریح به شمار میآورند. چهره عمومی شهر نیز جمعه را به عنوان روز تعطیل نشان میدهد. تحولات فرهنگی هیچگاه یکشبه رخ نمیدهد. ذهنیت اجتماعی آرامآرام شکل میگیرد. به امروز که ذهنیت عمومی جمعه را روز تعطیل میداند نگاه نکنید. تعطیلی شنبه بهمرور زمان و طی یک دهه آینده موجب خواهد شد ذهنیت اجتماعی جمعه را از مدار و محور بودن تعطیلات خارج کند و جمعه نقشی را در زندگی بیابد که امروز پنجشنبه بهعنوان روز نیمهکاری و کمکار هفته انجام میدهد. جایگاه جمعه در فرهنگ اسلامی، اما جایگاه خطیری است. در اسلام جمعه محور بخشی از اعمال عبادی فردی و اجتماعی، رسیدگیهای فردی و دینی به شمار آمدهاست. از صبح جمعه که با دعای ندبه و انتظار ظهور آغاز میشود تا ظهر جمعه که محل اجتماع مسلمین در نماز جمعه است. تا دهها آداب فردی که برای جمعه تصویر شدهاست. جمعه روز خاص و نماد اسلام است و به نوعی از شعائر اسلامی شناخته میشود. در برابر شنبه که نماد یهود است و یکشنبه که نماد مسیحیت است. ما نسبت به بعد نمادین روزها غفلت داریم. بعد نمادین دین یکی از عناصر هویتسازی دینی است. عنصر هویتساز مرز شما با غیر شما و دیگری شما را تعیین میکند، اما غفلت از آن موجب درهم آمیختگی فرهنگی، هویتزدایی و عدم تشخص آن جامعه میگردد. ظاهر استدلال برای تعطیلی شنبهها خیلی روشن و در نگاه ابتدایی مقبول است. باید برای تجارت خارجی خود را با ایامی که جهان در حال کار است، هماهنگ باشیم، اما نکته این است که مسئله را نباید سطحی دید. مسئله فقط تعطیلی یک روز نیست، مسئله تغییر نظم اجتماعی است. نظم اجتماعی باید بر اساس یک منطق روشن تنظیم شود. تعطیلی شنبهها یعنی محوریت نظم اجتماعی بر اساس منطق اقتصادی، اما تعطیلی جنبه تنظیم نظم اجتماعی براساس منطق فرهنگی است. اسلام برای حیات انسانی ارزش ویژه بر مدار حیات طیبه قائل است و نظم اجتماعی را نیز براین مدار سامان میدهد. (این بخش نیازمند توضیح و تبیین فنی و براساس روح شریعت است.) در نامه اخیر اتاق بازرگانی ایران خطاب به مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تعطیلی شنبهها این است: «اثربخشی اقدامات دولت برای افزایش ارتباط با سایر کشورهای بلوک شرق و غرب و توسعه روابط تجاری و اقتصادی، در گرو پذیرش هر چه بیشتر استانداردهای اقتصاد جهانی است.» این استدلال که باید خودمان را با نظم جهانی در حوزه اقتصاد تطبیق دهیم، آشناست. سالها قبل طیفی سخن از جامعه جهانی میزدند، اما این جهان، جهانی است که امریکا و غرب محور آن هستند. حرکت بهسمت استانداردهای مثلاً جهانی یعنی پذیرش گامبهگام نظم غربی در حالیکه امروز دنیا در حوزههای مختلف از جمله اقتصاد در حال عبور از نظم فعلی و تک قطبی است. تشکیل پیمانهای مالی و اقتصادی بزرگ، چون پیمان شانگهای و بریکس، پیمانهای مالی دو یا چندجانبه و دلارزدایی همه بهمعنای عبور از نظم موجود است. در چنین دوران عبور از نظم امریکایی سوق دادن کشور به سمت آن نوعی ارتجاع تمدنی است. تأکید میکنم مسائل کلان را نباید اتمیک و نقطهای دید، تعطیلی شنبهها را باید در یک اتمسفر کلان فرهنگی، اجتماعی، ملی و بینالمللی تحلیل کرد. پیامدها، روندها، آسیبها و دیگر جوانب باید در این بستر تحلیل و بررسی شود. پس مسئله تنها تعطیلی یک روز نیست، مسئله تحول در رویکرد کلان جامعه، وجهه اجتماعی، پیام پنهان این تصمیم به ناخودآگاه جامعه است. کانال عصر ایران در تلگرام